Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när HerCare Sweden AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. HerCare Sweden AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år.

Priser

Samtliga priser visas inklusive moms. Böcker 6% • Kosttillskott 12% •Hudproukter 25%

Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

Frakt

En fraktkostnad tillkommer på priset. HerCare SwedenAB tillämpar ett fast pris på frakt. Du kan välja mellan dessa olika fraktmetoder:

Postnord postpaket (hämtas hos ombud) 55kr.

Hemleverans med Schenker (lämnas vid dörr eller brevlåda) 150 kr

Hemleverans med Postnord (lämnas vid dörr mot kvittens) 200kr

Betalningssätt

För närvarande erbjuder vi säker betalning med Klarna eller Swish.

Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar efter det att beställning mottagits och betalats. Väljer du Postnord postpaket till ombud, skickar Postnord avi per mejl eller sms när de mottagit paket vid serviceställe närmast ditt postnummer. OBS! Postnord håller nu paket i bara 1 vecka. 

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om detta inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.

Transportrisken

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken, dvs. risken för att din order skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.

Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till oss på info@herhealth.se

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan online hos oss. Det gör du genom att logga in på ditt konto, eller skapa ett konto genom att använda samma e-post som du använt på din beställning. Returadressen hittar du när du gör returanmälan.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du behöver skicka tillbaka en skadad vara till oss ber vi dig kontakta oss för returetikett. HereCare Sweden AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

Prisändringar

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar, eller andra orsaker som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Force Majeur

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka vi ej skäligen kunnat förutse, och vilka påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.